Akademija strukovnih studija Beograd
Visoka turistička škola strukovnih studija
Beograd


ISPITNA PITANJA IZ PREDMETA MENADŽMENT TURISTIČKE DESTINACIJE

Dr Georgi Genov

  1. Turizam definicija
  2. Karakteristike turističkog sistema
  3. Turisti – učesnici u sistemu
  4. Geografski elementi turističkog sistema
  5. Emitivni regioni
  6. Tranzitni turistički regioni
  7. Receptivni turistički regioni
  8. Turistička privreda kao deo turističkog sistema
  9. Rast i razvoj kao pojam – odnos prema turizmu
  10. Istorijski aspekt rasta i razvoja
  11. Koncepcija održivog razvoja kao osnov uspostavljanja optimalnog modela upravljanja razvojem
  12. Koncepcija održivog razvoja turizma kao osnov uspostavljanja optimalnog modela upravljanja razvojem turističke destinacije
  13. Teorijsko utemeljenje i definisanje koncepcije razvoja turizma
  14. Održivost kao prepreka ili šansa za razvoj turističkih destinacija
  15. Turistička destinacija kao okvir za organizovanje turizma
  16. Određivanje pojma i teorijske osnove turističke destinacije
  17. Elementi turističke destinacije i mesto u sistemu turizma – sistemski model
  18. Korišćenje resursa u turističkoj destinaciji
  19. Upotreba energije u turističkoj destinaciji
  20. Upotreba vode u turističkim destinacijama
  21. Upotreba sirovina u turističkim destinacijama
  22. Značaj nosećeg kapaciteta turističke destinacije
  23. Životni ciklus turističke destinacije
  24. Faza istraživanja turističke destinacije
  25. Faza uključivanja turističke destinacije
  26. Faza razvoja turističke destinacije
  27. Faza konsolidacije turističke destinacije
  28. Faza stagnacije turističke destinacije
  29. Faza opadanja ili obnavljanja turističke destinacije
  30. Kritika Batlerove krive
  31. Prostorna difuzija
  32. Efekti hijerarhijske i prenosne difuzije
  33. Konkurentnost kao značajan faktor uspešnog upravljanja turističkim destinacijama
  34. Pojam i teorija istraživanja konkurentosti
  35. Konkurentnost kao faktor uspeha turističkih destinacija
  36. Razvoj klastera kao specifičan faktor uspeha konkurentnosti
  37. Turistički klasteri kao faktor uspeha u upravljanju turističkim destinacijama
  38. Proces planiranja u turističkim destinacijama
  39. Tipovi planiranja u turističkim destinacijama
  40. Nivoi i period turističkog planiranja
  41. Proces organizovanja u turističkoj destinaciji
  42. Primena koncepta liderstva u turističkim destinacijama
  43. Kontrolna funkcija menadžmenta u turističkim destinacijama
  44. Klijenti – turisti učesnici u turističkim destinacijama
  45. Turistička delatnost u turističkoj destinaciji
  46. Lokalno stanovništvo
  47. Uloga državne vlasti u razvoju turističke destinacije
  48. Marketing menadžment turističke destinacije
  49. Konceptualni okvir marketing menadžmenta turističke destinacije
  50. Situaciona analiza
  51. Definisanje misije, ciljeva i smernica turističke destinacije
  52. Formulisanje strategije turističke destinacije
  53. Koncept marketing mix-a turističke destinacije
  54. Organizovanost turističke destinacije
  55. Kontrola aktivnosti marketing menadžmenta turističke destinacije
  56. Savremeni aspekti odnosa turizma i ljudskih resursa
  57. Finansiranje turističke destinacije
  58. Projektovanje razvoja: finansiranje izgradnje infra isuprastrukture u turističkoj destinaciji
  59. Finansiranje turističkih planova u turističkoj destinaciji
  60. Finansiranje razvoja infrastrukture ututističkoj destinaciji
  61. Finansiranje glavnih atrakcija
  62. Finansiranje hotela i ostalih komercijalnih objekata
  63. Turističke investicione politike i podsticaji
  64. Upravljanje kriznim situacijama u turističkoj destinaciji
  65. Upravljanje partnerstvom u turističkoj destinaciji
  66. Interne i eksterne aktivnosti u turističkim destinacijama
  67. Eksterne aktivnosti- marketing turističke destinacije
  68. Interne aktivnosti turističke destinacije
  69. Destinacijski menadžment
  70. Karakteristike i ocena stanja dostignutog nivoa razvoja turizma u Srbiji
  71. Upravljanje razvojem turizma u Srbiji
  72. Karakteristike upravljanja razvojem turizma u Srbiji
  73. Upravljanje turizmom na nacionalnom nivou
  74. Karakteristike upravljanja razvojem turizma na regionalnom i lokalnom nivou
  75. Bitni preduslovi razvoja turističkih destinacija u Srbiji
  76. Konkurentnost turizma Srbije
  77. Uloga i značaj menadžmenta
  78. Proces tranzicije u turizmu
  79. Odnos finansijskih institucija prema ulaganju u turizam
  80. Turistički klasteri u Srbiji – mogući model za njihovo stvaranje