ISPITNA PITANJA IZ PREDMETA MENADŽMENT TURISTIČKE DESTINACIJE
(diplomirani studenti)
dr Dario Šimičević, diplomirani studenti
- Značaj i uloga turizma u globalnom razvoju
- Tekući trendovi na globalnom tržištu
- Trendovi na strani turističke tražnje
- Trendovi na strani turističke ponude
- Pojam i definicija menadžmenta
- Menadžment turističke destinacije
- Pojam turističke destinacije i njeno istraživanje
- Elementi turističke destinacije
- Karakteristike turističkih destinacija
- Tipologija turističkih destinacija
- Turističke destinacije selektivnih oblika turizma
- Strategije nastupa turističkih destinacija na tržištu selektivnih oblika turizma
- Karakteristike turističkih destinacija selektivnih oblika turizma
- Gradovi kao turističke destinacije
- Turističke destinacije poslovnog turizma
- Pravci razvoja destinacija poslovnog turizma
- Destinacije ruralnog turizma
- Mogući modeli turističkog aktiviranja sela
- Prostorni aspekti razvoja turističkih destinacija
- Organizacija, uređenje i opremanje prostora turističkih destinacija
- Glavni pravci turističkih kretanja
- Planiranje prostora turističkih destinacija
- Prostorni plan Republike Srbije
- Strateška i planska dokumenta od značaja za turističko aktiviranje prostora Srbije
- Evolucija turističke destinacije
- Noseći kapacitet turističkog prostora
- Procena turističkih potencijala destinacije
- Procena prirodnih i kulturnih odlika turističke destinacije
- Procena učesnika u turističkoj destinaciji
- Procena postojeće turističke infrastrukture u turističkoj destinaciji
- Procena postojeće zakonske i političke usklađenosti za razvoj turističke destinacije
- Procena turističke tražnje
- Rezultati procene turističkih potencijala turističke destinacije
- Održivi razvoj turističke destinacije
- Održivi razvoj geoprostora
- Analiza položaja turističke destinacije – analiza spoljnih i unutrašnjih uticaja
- Analiza položaja turističke destinacije – u odnosu na tržište i konkurenciju
- Analiza položaja turističke destinacije – SWOT analiza
- Strategije marketinga u turističkoj destinaciji – Segmentacija tržišta
- Strategije marketinga u turističkoj destinaciji – Strategija diferenciranja
- Strategije marketinga u turističkoj destinaciji – Strategija pozicioniranja
- Primena instrumenata marketing miksa u turističkoj destinaciji
- Destinacijski proizvod
- Razvojni klasteri kao koncept razvoja turističke destinacije
- Cena kao deo marketing miksa
- Promocija turističke destinacije
- Kanali prodaje turističke destinacije
- DMO – Organizacije za upravljanje destinacijama
- Mesto i uloga DMO u upravljanju turističkim destinacijama
- Uloga NTO
- Uloga regionalnih i lokalnih turističkih organizacija
- Pojam kvaliteta turističke destinacije
- Menadžment kvaliteta orijentisan ka turistima
- Integrisani menadžment kvaliteta u turizmu
- Kritične tačke za postizanje kvaliteta u turističkoj destinaciji
- Test kvaliteta u turističkoj destinaciji
- Obezbeđivanje kvalitetnog iskustva kod posetilaca
- Održavanje kvaliteta ruralnih sredina kao relevantnih turističkih resursa
- Brend menadžment turističke destinacije
- Proces stvaranja brenda
- Koristi i ključni faktori uspeha efikasnog brendinga destinacije
- Menadžment rizika u turističkoj destinaciji
- Razumevanje rizika u upravljanju događajima
- Upravljanje rizikom u ruralnim područjima
- Prirodne katastrofe i turizam
- Medicinski rizici u turizmu
- Terorizam i turizam
- Uticaj kriminala na turističku destinaciju
- Slabosti u bezbednosti turističke destinacije
- Savremena tehnologija u upravljanju turističkim destinacijama
- Uloga ICT-a u menadžmentu turističke destinacije
- GIS i savremena tehnologija u upravljanju turističkim destinacijama
- Budući trendovi razvoja turističkih destinacija kroz usluge e-turizma