Obaveštavamo zainteresovane kandidate, da su posle drugog upisnog roka za OSNOVNE STRUKOVNE STUDIJE, na Odseku Visoka turistička škola Akademije strukovnih studija Beograd, ostala sledeća nepopunjena mesta:
- 102 (stodva) mesta na studijskom programu osnovnih strukovnih studija "Ekonomija i turizam" za studente koji plaćaju školarinu
- 1 (jedno) mesto na studijskom programu osnovnih strukovnih studija "Ekonomija i turizam" za studenta po afirmativnoj meri državljanin Republike Srbije koji je 2024/25. završio srednju školu u inostranstvu
Tačni datumi i procedura prijave na konkurs za treći upisni rok, biće blagovremeno objavljeni na sajtu Odseka.
Studenti koji su upisali I godinu školske 2025/2026. godine (BRUCOŠI) u prvom upisnom roku mogu preuzeti svoj indeks na šalteru studentske službe Škole:
- od 15. septembra 2025. godine od 11.00-13.00 časova ili
- na svečanom prijemu brucoša
INDEKSI SE PREUZIMAJU LIČNO!
Poštovani studenti,
Ovim putem vas još jednom podsećamo na pravo koje imate i o kome ste već obaveštavani, a odnosi se na uslove subvencionisanja troškova školarine za samofinansirajuće studente.
Preostali iznos za refundaciju (drugi krug za povraćaj novca) Ministarstvo prosvete će uplatiti preko Studentske kartice do 30. septembra 2025. godine (Zakon o visokom obrazovanju, član 71. stav 11.)
U skladu sa činjenicom da će pre same refundacije sredstava Akademiji biti poslat zahtev za dostavu podataka o studentima koji su isplatili školarinu u celosti, pozivamo vas da u što kraćem roku a najkasnije do 15.09.2025. izmirite preostale obaveze na ime školarine kako bi uplaćena sredstva bila rasknjižena i blagovremeno očitana u evidencijama Ministarstva prosvete. Uvid u zaduženje za školarinu, dospelost uplaćenih sredstava i proveru da li je njihova uplata proknjižena studenti mogu ostvariti preko svog elektronskog indeksa ili na šalteru odseka.
Važna napomena:
U slučaju da Ministarstvo prosvete pošalje zahtev za dostavu podataka pre 15.09.2025., Akademija zadržava pravo da skrati rok za izmirenje školarine.
Uprava Akademije
SEPTEMBAR 2025.
Objavljeni su rezultati pismenog dela ispita iz Engleskog A2 i termin usmenog dela ispita.
dr Milina Kosanović
Objavljeni su rezultati pismenog dela ispita u septembarskom ispitnom roku i ostvareni br.bodova od četvrtka 11. septembra 2025. Usmeni deo ispita biće održan u UTORAK 16. septembra u 9h i 10h prema rasporedu istaknutom u prilogu.
dr S.Kesić
Obaveštavamo studente da će ispiti kod profesora dr Georgi Genova predviđeni za 16.09. (utorak) u 12 časova biti pomereni za isti dan sa početkom u 14:30.
Objavljeni su rezultati ispita iz Nemačkog jezika - septembarski rok mr. Maša Polillo.
Usmeni ispit iz engleskog jezika B1, B2, B3, A1,A3 i Poslovnog engleskog jezika na Master studijama održaće se posle pismenog ispita 11.9.2025. Tada mogu da odgovaraju i studenti koji polože A2 koji zbog obaveza žele da završe ispit istog dana. Zbog velikog broja prijavljenih studenata na Engleskom A2 termin usmenog će biti objavljen sutra posle pismenog dela ispita u dogovoru sa studentima i biće iduće sedmice.
dr Milina Kosanović
Objavljeni su rezultati pismenog dela ispita iz predmeta Statistika.
Upis kandidata koji su stekli pravo na to u drugom upisnom roku, će biti obavljen u prostorijama Visoke turističke škole u UTORAK, 9. septembra, od 9 do 14h, u amfiteatrima A2 i A3 (sala u kojoj je bio održan prijemni ispit).
Kandidati se mogu upisati lično, ili to može obaviti drugo lice uz overeno ovlašćenje.
- Upis kandidata prema konačnoj rang listi će se obaviti u UTORAK (9. septembra), od 900 do 1400 časova, u prostorijama Odseka Visoka turistička škola.
- Kandidati od broja 1. do broja 19. upisuju se kao studenti koji plaćaju školarinu.
- Obaveštenje o broju nepopunjenih mesta biće objavljeno na sajtu Škole u ČETVRTAK 11. SEPTEMBRA do 1800 časova.
Nikakve uplate se ne vrše u prostorijama Škole, već prethodno u poštama ili bankama (osim dobrovoljne uplate od 400,oo dinara za ZPU, koja se vrši prilikom upisa). Kandidati na upis, osim potrebne dokumentacije donose i dokaz o uplati.
Kandidati koji se upisuju kao studenti koji plaćaju školarinu, podnose i dokaz o uplati prve rate školarine.
Kandidati se upisuju LIČNO, ili upis može izvršiti druga osoba sa OVLAŠĆENJEM OVERENIM KOD NOTARA.
Pročitajte važno obaveštenje o dokumentaciji koja se podnosi prilikom upisa i potrebnim uplatama.
Molimo kandidate da se informišu na sajtu u vezi izbornih predmeta, pošto će izborni strani jezik iz prve godine (Nemački, Francuski ili Ruski) birati prilikom upisa.
Opisi predmeta se nalaze na stranici Studijski program Ekonomija i turizam.
daljeVisoka turistička škola svojim studentima osnovnih i master studija pruža mogućnost dobijanja licence za rad na globalnom distribucionom sistemu “Amadeus”, vodećem sistemu u oblasti informacione tehnologije.
Prema Sporazumu o saradnji, aktivni i diplomirani studenti Visoke turističke škole, po posebnim uslovima i povlašćenim cenama, mogu pohađati obuku i dobiti globalno priznatu licencu za rad u Amadeus globalnom distribucionom sistemu.
Licenca omogućava rad u GDS Amadeus i osposobljenost polaznika kursa za prodaju avio kapaciteta u redovnom vazdušnom saobraćaju, rezervaciju i prodaju hotelskog smeštaja, rent-a-car usluga…, a preduslovi za pohađanje kursa su poznavanje engleskog jezika (Srednji B) i elementarno poznavanje rada na računaru.
Datumi održavanja kursa
- 29. septembar - 03. oktobar 2025 - Amadeus Functionality (Srpski)
- 14. - 15. oktobar 2025 - Ticketing basic (Srpski)
- 03. - 07. novembar 2025 - Amadeus Functionality (Engleski)
- 18. novembar 2025 - Ticketing basic (Engleski)
- 01. - 05. decembar 2025 - Amadeus Functionality (Srpski)
- 16. - 17. decembar 2025 - Ticketing basic (Srpski)
Trajanje i plan kursa
Obuka za rad u GDS Amadeus se održava kao petodevni online treninig kurs (od 10 do 14.30 časova) i to po sledećem rasporedu:
DAN 1
- Introduction to Amadeus
- Sign-in procedure: Production / Skilling
- Navigation in Command Page
- HELP / AIS pages / Scrolling entries
- Airline Information
- Encode / Decode
- Exercises
- Amadeus Air
- Amadeus Availability / Timetable Display / Schedule Display
- Flight Information
- Segment Sell
- Exercises
DAN 2
- Amadeus Passenger Name Record – PNR
- Mandatory Elements
- Name element - NM/ Contact element -AP
- Ticket element - TK/ Received From element - RF
- Exercises
- Amadeus Passenger Name Record – PNR
- Optional Elements
- Other Service Information / Option Element / Remark
- Special Service Request
- APIS Information
- Exercises
DAN 3
- PNR Retrieval / Modification / Cancellation
- Unaccompanied Minors – UM
- Frequent Flyer
- Exercises
- Itinerary Remark / Itinerary display and print
- PNR History
- Advance Seat Reservation
- PNR Splitting
- Exercises
DAN 4
- Amadeus Fares
- Amadeus Fare Quote Display – FQD
- Fare Notes - FQN
- PNR Pricing – FXP
- Ticket print
- Exercises
- Fare Families / Upsell / Fare Description (FQF)
- Ancillary Services / Service Catalogue
- Exercises
DAN 5
- QUEUES
- Amadeus Individual PNR security – PNR ES / RP
- Light Ticketing
- Smart Flow creation
- Service Hub
- Exercises
- FINALNI TEST
Za sve informacije i prijavu, studenti se mogu obratiti na mail: info@amadeus.rs ili na andelka.stilic@assb.edu.rs (obavezan subject maila: AMADEUS KURS - Visoka turistička škola) ili klikom na e-mail.
Obaveštavamo kandidate koji su polagali prijemni ispit u SUBOTU, 6. septembra 2025, da je objavljena JEDINSTVENA (PRELIMINARNA) RANG LISTA ZA UPIS STUDENATA U PRVU GODINU OSNOVNIH STUDIJA ŠKOLSKE 2025/2026. GODINE – STUDIJSKI PROGRAM EKONOMIJA I TURIZAM.
Rešeni testovi sa prijemnog ispita se mogu pogledati OVDE.
daljeOBJAVLJEN JE RASPORED POLAGANJA PRIJEMNOG ISPITA U DRUGOM UPISNOM ROKU ZA UPIS U PRVU GODINU OSNOVNIH STUDIJA NA AKADEMIJI STRUKOVNIH STUDIJA, ODSEK VISOKA TURISTIČKA ŠKOLA U ŠKOLSKU 2025/26. GODINU, KOJI ĆE BITI ODRŽAN U SUBOTU, 6. SEPTEMBRA.
Molimo kandidate da eventualne primedbe uočene u rasporedu polaganja ispita (ime, prezime, uspeh iz srednje škole) ulože Studentskoj službi (Maja Zdravković, ulaz u VTŠ; tel. 011/2698-222, lok.12) u SUBOTU, 6. SEPTEMBRA. od 9 do 10 časova.
Podsećamo kandidate da na prijemni ispit obavezno ponesu ličnu kartu (ili pasoš), karticu sa šifrom (kandidati koji su se prijavili on-line će dobiti svoje kartice prilikom prozivke) i hemijske olovke.
Molimo kandidate da dođu pola sata ranije u odnosu na termin polaganja, radi lakše organizacije po salama.
daljeObaveštavamo studente koji polažu ispit iz Nemačkog jezika kod mr Maše Polilo u septembarskom roku, da je termin ispita pomeren za PONEDELJAK, 8. septembar, u 12h, zbog neodložnih obaveza nastavnika.
Усмени део испита из предмета Рачуноводство у туризму и Рачуноводство (др Мирослава Петревска) у испитном року СЕПТЕМБАР 2025 одржаће се одмах након писменог дела испита који почиње у петак, 12. септембра 2025. године у 10.00 часова у Сали 5.
На испит обавезно понети индекс, испитну пријаву, личну карту, контни план, дигитрон и хемијску оловку.
Предметни наставник:
др Мирослава Петрев
Studenti koji polažu ispite iz informatičkih predmeta kod nastavnika Miloša Nicića i Anđelke Štilić, u SEPTEMBARSKOM roku, polagaće teorijski deo ispita u PONEDELJAK, 8. septembra.
Studenti koji polažu teorijski deo iz Rezervacionih sistema i E-poslovanja, polažu u 9h.
Molimo studente koji polažu teorijski deo iz Osnova poslovne informatike i Informatike u turizmu, da se prijave za termine kroz sistem Indeks.
Praktični delovi ispita iz Informatike u turizmu se polažu u SREDU, 10. septembra. Molimo studente da se prijave za termine kroz sistem Indeks.
Praktični delovi ispita iz Osnova poslovne informatike se polažu u ČETVRTAK, 11. septembra. Molimo studente da se prijave za termine kroz sistem Indeks.
Praktični delovi ispita iz Rezervacionih sistema se polažu u PETAK, 12. septembra, u 9h.
Praktični delovi ispita iz E-poslovanja se polažu u SREDU, 10. septembra u 9h.
Molimo studente da na polaganje obavezno ponesu indeks i prijavu.
Objavljeni su rezultati dodatnog kolokvijuma iz predmeta Strategijsko upravljanje u hotelijerstvu.
Predaja dokumenata za prijavu za upis u drugom upisnom roku će biti obavljena u prostorijama odseka Visoka turistička škola, na glavnom ulazu, u SALI 6 u sledećim terminima:
- ČETVRTAK, 4. septembra, od 900 do 1300
- PETAK, 5. septembra, od 900 do 1300
Upis bodova za obavljenu stručnu praksu za studente III godine u septembarskom ispitnom roku školske 2024/2025. godine, obaviće se 09.09.2025. u kabinetu 2, ulaz V, od 10.30 do 11.00 časova. Van ovog termina neće se upisivati stručna praksa.
Studenti sa sobom treba da ponesu:
1. indeks
2. ispitnu prijavu
3. uredno potpisane i overene obrasce evidencije radnih sati
4. popunjenu, potpisanu i overenu potvrdu o obavljenoj praksi (Mišljenje mentora) i
5. dnevnik prakse (popunjen, potpisan i overen od strane mentora)
Studenti sa nepotpunom dokumentacijom neće moći upisati stručnu praksu.